 | כ' באדר תשפא עברנו אירוע בסדר גודל ובקנה מידה עולמיים, שנה שלימה של תהפוכות באמצעותם הראו לנו משמים כי יש מנהיג לעולם! אבל, כל זה עלול לשקוע חלילה בתהום הנשייה (חרדים, דעות) ׁׂ | |  | י"ג באדר תשפא כיצד ניתן לקבוע כחיוב – לשמוח? אפשר לצוות על אדם לשמוח? לכאורה שמחה זה הוא מצב, או שהאדם במצב של שמחה ואז לא צריך לצוות אותו לשמוח, או שהוא במצב שלא מתאים לשמוח, אז כיצד אפשר לחייב אותו לשמוח? (חרדים) | |  | ו' באדר תשפא אם אנו רוצים להשפיע ולהועיל, עלינו לפעול בדרכים האמיתיות, יוזמות שבאות מהלב. מי אלו שפעלו הכי הרבה בתקופת הקורונה, בשטח, היו אלו תושבים יקרים שפעלו (טור) | |  | כ"ט בשבט תשפא מה שנדרש מאיתנו הוא הרצון והבחירה בטוב מצדנו, וכשאנחנו עושים מצדנו את המוטל עלינו, מראים לנו משמים את הדרך הנכונה, באמונה שלימה כי הקב"ה שברא את העולם הוא זה שמנהל אותו (חרדים) | |  | כ"ב בשבט תשפא חז"ל מלמדים אותנו מתוך הפסוק המתאר את חנייתם של כלל ישראל למרגלות הר סיני: "וַיִּֽחַן שָׁ֥ם יִשְׂרָאֵ֖ל" ויחן – לשון יחיד. ומפרש רש"י, כאיש אחד בלב אחד. ההקדמה וההכנה לקבלת התורה היא אחדות הלבבות בין חלקי עם ישראל – כאיש אחד (חרדים) | |  | ט"ו בשבט תשפא משל "האדם עץ השדה" מלמד אותנו את סוד החינוך, כמו אותו שתיל שבעודו צעיר ניתן לכופפו וליישרו בקלות, כן הוא האדם, שבקטנותו, ניתן לכוונו ולהדריכו לדרך הישרה והנכונה (מאמר) | |  | ח' בשבט תשפא כבני אדם, עלינו לתרגל הרבה כדי להפנים את ראיית הטוב, ולהתרגל להודות עליו. זה מתחיל מרגע פתיחת העיניים בבוקר, באמירת 'מודה אני' – על עצם זה שאנחנו חיים (טור) | |  | א' בשבט תשפא התורה באה ללמד אותנו את 'סודו של תהליך', עם ישראל נבחר לשמש בתפקיד נזר הבריאה, פאר האנושות, לעבוד את הקב"ה ולייצג אותו כביכול בעולם הזה, ולשרוד בתפקיד זה עד סוף הדורות (מאמרים) | |  | כ"ג בטבת תשפא דווקא כאשר ישנו חשש משימוש בסיסמאות כאלו ואחרות העלולות ליצור פילוג ושיסוי בין חלקי העם, חובתנו לגלות אחריות ומסירות לאחדות עם ישראל (הטור השבועי) | |  | ט"ז בטבת תשפא בשולי החדשות נפוצה ידיעה - שספק אם התעניינתם בה, על נקבת נחש שמשוטטת באזור נחל אלכסנדר. כשכן, ביקרתי גם אני במקום, עצרתי והתבוננתי על הנחש, ועל הלקח הנלמד ממנו (טור) | |
|